/ nem / hétköznapi éberség

a puding próbája

a puding próbája

költözés

2009. október 10. - vadkörte

Sziasztok!

Költözik a hivatal... Két éven belül hatodszor költöztetnek át minket házon belül, illetve kerítésen belül. Aki dolgozó, és normális, az dühöng, letargikus, és kínjában röhög az egészen, legjobb esetben. Ez alkalommal egyébként visszakerülünk a kiindulási pontra, abba az épületbe, ahonnan indultunk. A nagy magas vezetésnek figyelmébe ajánlanám  Michael Ende Végtelen történetét, melyben a főhős kisfiú vándorlásai során eljut egy olyan városba / országba, birodalomba /, ahol a lakók talicskákon tologatnak mindenfélét, két lépés előre, két lépés hátra. Bolondok városa, nyilvánvalóan. Hogy jutottunk idáig ??? Aki nem dolgozó, hanem beteg nálunk, kb. 200 fő, az megkérdezi, hogy ez a terápia része ??? 

Érdemes egy ilyen világban a normálisak közé tartozni ??? Kinek mondjam el ezt a történetet szerintetek, azon kívül, hogy így nektek belekiabálom a világba ??? Alkalmazkodás mindenek felett? Túlélés? Fejet hajtás? Anyám, én nem ilyen lovat akartam...

Próbáljunk kissé följebb szállni. Don Juan a tanításaiban azt mondja, hogy "az utak nem vezetnek sehová". Tessék, igaza van. Én régóta teljesen egyetértettem vele, most tehát kaptam egy illusztrációt a tételhez. Persze azt is mondja, hogy kövesd a szív útját, egyedül az létezik - és visz valahová, a tudáshoz közelebb... Tehát ha én itt kavarok még mindig a hatodik költözésnél, akkor a szívem szerint vagyok itt, kell ez nekem... hm... vagy nekik én, még ez is lehetséges...

A saját kis életemben is sokat költöztem. Élveztem a szálak elvágását és az új gyökerek eresztését. Régebben még azt is hittem, hogy az új élet másmilyen lesz. Nem lesz másmilyen, mert viszed magaddal magadat !!! Hamvas Béla ezt hosszasan taglalja Kierkegaardról mesélve... Úgyhogy ha nagyon megtisztelném a vezetőinket, spirituális magyarázattal élve feltételezhetném, hogy próbálgatják az én-nélküliséget. De hát itt nyilván csak a káosz keletkezik, nem a megvilágosodás. Szomorú történet. A megvilágosodás és a tudathasadás kézen fogva járnak, hoppá, vagy ez, vagy az győz, nem egyszerre, hanem vagy ez, vagy az.

A megvilágosodáshoz egyébként nem kell költözni. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://puding.blog.hu/api/trackback/id/tr321439972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása