/ nem / hétköznapi éberség

a puding próbája

a puding próbája

kérdőjelek

2008. október 31. - vadkörte

Sziasztok!

Közömbösből átmentem negatívba. Szomorú és dühös vagyok. Olvasgattam ezoterikus tanításokat, és " megtudtam ", hogy az anyag nagyon távol van a szellemtől. Sejtettem, de azért így leírva, nyomtatásban... igen szomorú. És tényleg így van, ahogy körülnézek. Én kapaszkodom folyton, el nem eresztem, de amit látok, rémisztő. Kicsit nem normális ez, ha a normális az a statisztikai átlag.

Pénz, kamatok, reálbér, balhék, konfliktusok, merényletek. Elégedetlenség, piszok, szemét. Szeretethiány. Távolságtartás. Szorongás és agresszió. Ha nekem rossz, hadd legyen az a másiknak is... Dugonics Titusz effektus. Lerántani magammal a másikat.

Ha leírnám, hogy mit nem bírok, attól jobb lenne a világ? Bár látszólag totál negatív beállítottság, de a cél egy pozitív világért való küzdelem. Kipróbálom.

/ Mélyen emögött tolerancia-hiány van. Igen./

Hitel nélkül rossz lett volna nekünk... / ? / Hitellel rossz nekünk. / ? / Magyarország csehül áll, ezért kellett. / ? / Nem is állunk csehül, ez a válság-gerjesztés csak a gazdagoknak és amerikának jó. / ? / Jó nekünk az unió. / ? / Rossz nekünk az unió. / ? / Melegszik a föld. / ? / Közeleg a jégkorszak. / ? / Sok széndioxidot bocsátunk ki. / ? / Nem is bocsátunk ki sok széndioxidot. / ? /

Folytatjátok...?

Kicsi koromban, amikor cseperedni kezdtem, és kezdődtek a komoly társasági beszélgetések, azon vettem észre magamat, hogy mindenkinek igazat adok, úristen, mi lesz az én véleményem, ha rám kerül a sor? Ez a helyzet azóta sem változott sokat...

De a felsorolás arra utal, hogy ha összesítjük a véleményeket, az emberiség nem tudja, miről hogyan vélekedjen... így már nem olyan vicces a dolog. Semmi nem biztos, sehova sem haladunk, és senki nem tud semmit.  / Pl. Joseph Heller szerint: " Amerika dalolva megy a picsába..." / Emiatt szónokolok én az ürességről, a semmiről szeretettel spékelve... Ha vigyáznánk a földre, és szeretnénk egymást, ez a mennyország lenne.

A polaritás miatt, ami az anyagi világban törvény, minden ketté válik. Csak úgy van identitása bárminek, ha látja a saját ellentétét. / Mivel ő maga tényleg semmi. / Namármost a demokráciában kikristályosodnak a pólusok, figyeljétek meg, mindig két fő irányzat van, vagy két nagy párt, és így tovább... Ha egy bölcs és erős vezetője lenne a népnek, aki nem hatalmat akar, hanem jólétet, akkor jobban működnének a dolgok, és megközelítenénk az egységet / helyreállítani /. Amióta ezt kigondoltam a héten, már a demokráciából sem kérek.

Az atya, fiú, szentlélek hármasról diskuráltunk a minap valakivel, és beugrott nekem, hogy az önreflexió pillanatában megbomlik az eredeti osztatlan egység, létrejön a szentlélek, ami már távolságra van az atyától, sőt, létrehozza anyagi vetületét, a fiút, aki még messzebb van tőle. Emiatt emlegetjük a test-lélek-szellem hármast. A szentlélek az atya egója. S mint tudjuk, az egó minden bonyodalom forrása. Remélem, nem bántottam meg senkit. Sem az atyát, se titeket... komolyan.

Mára ennyit. Jó éjt!  

A bejegyzés trackback címe:

https://puding.blog.hu/api/trackback/id/tr64742904

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: สล็อตออนไลน์ 2018.09.07. 14:16:06

Colorpak Indonesia Tebar Dividen Rp 19,57 Milyar - Berita Saham Investasi Pasar Modal Market Research

Trackback: slotxo 2018.08.06. 02:15:31

Citadella, a karakterek játéka - Húzópakli - társasjáték blog

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kasszi 2008.11.04. 08:15:51

Hát ezek súlyos gondolatok. Én egyszerübben fogalmaznék. Mit tudon én magam tenni, hogy jobb legyen a világ. Sajnos a tőuzsde ellen semmit. Viszont el tudom vinni a műanyag palackokat az illetékes kukába. Bár ezt érzem a legkevesebbnek. Próbálok másra figyelni, érteni, gondolkodni a többiekkel és elérni, hogy a legközelebbieim érezzék jól magukat. Nem mindíg jön be az tapasztalatom, hogy ha jót sugárzok, azt kapom vissza s másnak is jó lesz általa, de az esetek 80 százalékában igen. Vannak persze makacs esetek is.De ott magam miatt próbálok "jó" lenni. Nem ezoterikus, kozmikus megfontolásokból - bár lehet, hogy végső soron arról van szó - hanem azért, mert nekem jó így. ( egyáltalán nem tudjuk, mi az a "végső sor")
Ez az atya-fiú -szentlélek dolog nekem nem világos. Igaz, hogy sosem volt. Túl misztikus, túl megfoghatatlan. az Ószövetséget nagyon szeretem, az Újszövetség nekem sok. Igaz. ahogy látom, ez nem teológiai kérdés ebben az esetben, hanem pszichológiai(?) vagy az ezotéria területére tartozik?
Igaz is, miért kéne, hogy világos legyen, hiszen éppen az a lényege, hogy a köznapi gondolkodás fölébe kerüljön. "Hiszem, mert lehetetlen" - ezt ki is mondta?
A Popper tanár úr jókat kuncogna rajtunk.
Más: hímzek három gyönyörű, aranyos kis cinkét, egy virágzó faágon ülnek. rém giccses és valami csodaszép.Közben nagyon jókat lehet gondolkodni mindenféle furcsaságokon, amik történnek velünk.
süti beállítások módosítása